dinsdag 22 juli 2008

de ouders van tegenwoordig

Als ge al niet alles zelf in 't oog houdt, dan komt er hier niks van in huis. Dat is nu al een paar keer gebeurd dat er bezoek komt. Die mensen komen speciaal voor mij, ik krijg dan leuke kadootjes enzo. En als die mensen dan terug naar huis gaan, dan ..... verwacht je - terecht - suikerbonen natuurlijk. Mijn mama heeft mooie doosjes gemaakt, helemaal zelf gemaakt. Geknipt, gevouwen, gevuld, geproefd, enfin: zelf gemaakt. Die gevulde doosjes staan in een mooie mand op de kast, om zo een doosje mee te geven aan het bezoek. Alleen is het al verschillende keren gebeurd dat ik achteraf merk dat mijn mama en papa géén suikerbonen hebben gegeven aan het bezoek. Mijn mama en papa zeggen wel dat ze het niet expres doen, maar eh, ik kan het wel gaan uitleggen achteraf. Dus aan iedereen die al is langsgeweest en geen suikerbonen heeft gekregen: sorry, sorry, sorry die heb je nog zeker tegoed ! En aan iedereen die nog langskomt: voel u niet gegeneerd om suikerbonen te vragen, want die twee ouwelui hier, die hebben precies soms een beetje alzheimer....

Geen opmerkingen: