woensdag 16 juli 2008

de ergste

Weet je nu wat? Ik ben hier nog niet zo lang lid van het gezin, maar ik weet al dat ik niet de enigste ben waarmee ze afzien. Zoals je misschien wel weet lopen hier ook twee harige monsters rond. Die heten Woefie en Musti (ja, ik weet het, gelukkig hebben ze mij wel een serieuze naam gegeven. Stel je voor ...). Afgelopen zaterdagnacht moest mijn papa met Musti naar de dierenarts. Hij had bloed aan z'n bek, was helemaal suf en bleek last te hebben met ademhalen. Dat zag er dus niet zo goed uit. Na een grondige inspectie door de dierenarts bleek die Musti in z'n tong te hebben gebeten(vandaar het bloed). En met de ademhaling was er eigenlijk niks mis, maar Musti had iets meegemaakt en was gestresseerd. Als katten gestresseerd zijn, kan het gebeuren dat het lijkt alsof ze hyperventileren en dus moeilijkheden hebben. De dierenarts dacht dat Musti wel eens zou aangereden kunnen zijn door een auto. Toen m'n mama en papa dat hoorden, hebben ze eens nagedacht wat er die avond is gebeurd, en toen wisten ze het. Ze hadden een boompje erg zien schudden, Woefie zien lachen en Musti daarna ineengedoken zien zitten. Eén conclusie dus: Musti is uit een boompje gevallen, met z'n snuffel tegen de grond gebotst en zo in z'n tong gebeten. Is dat niet dom ?
Dus je ziet: ik ben hier nog lang de ergste niet

1 opmerking:

Anoniem zei

Ocharme het dutske! Hij die altijd zo stoer is??!! :-)
Anne-Marieke, geef hem maar een dikke knuffel en dan is hij zo ontstressed!

Veel lieve groetjes en tot gauw!!
tante Barbara & nonkel Tom