maandag 9 november 2009

op reis bis

Zo'n 16 maanden geleden heb ik al eens een reisje gemaakt. Toen was het naar UZA in Wilrijk. Sindsdien ben ik nog wel dikwijls in het ziekenhuis geweest maar ik mocht er nooit meer blijven slapen. Daar moet ik dus dringend iets aan veranderen...

Deze keer beperk ik mijn uitstapje tot Klina in Brasschaat. Dat heb ik zondagavond om 10u eventjes beslist. Nu ja, de dokter van wacht eigenlijk. Waarom die dat zo ineens nodig vond? Wel, ik had al heel de dag wat moeten hoesten. Voor ik naar bed ging, kreeg ik nog een perdolan suppo om de koorts wat te doen zakken en goed te kunnen slapen. Ik heb 2 uur in mijn bed liggen hoesten en toen kwam mama kijken. Die vond dat ik nogal verdacht hard gloeide en dus mocht ik mee naar beneden. Een beetje rechtzitten om haar ademhaling wat minder snel te laten gaan, een slokje water en eventjes voor de zekerheid koorts meten en die kan weer haar bed in, dacht ze nog. Ze deed het in omgekeerde volgorde, dus dat slokje water heb ik nog te goed, maar misschien was dat wel niet slecht. De koorts was gestegen! 39,1° C; een record voor mij! Papa heeft dan de dokter van wacht gebeld en we mochten meteen komen. Mama en papa deden het hele verhaal, de dokter luisterde naar hen en naar mij(n longen) en zei dat ze me liever door een pediater wou laten onderzoeken.

Dus, hopsakee, naar de spoed in Klina. Gelukkig was het mijn vaste kinderarts die van wacht was. Niets te vrezen dus. Tot ze vond dat ze snot (ik weet niet hoe ze er bij komt, want da's "eikes") nodig had en met een buisje in mijn neus begon te stofzuigen. Daarna kreeg ik nog een naald in mijn hand geprikt om bloed te nemen en een baxter te steken. Ik mocht ook met papa op de foto met mijn handjes in de lucht. Maar ik vond het rare foto's, alleen maar zwart, wit en grijs, precies een skelet. Bbbrrrr....
De dokter vond ze wel goed: geen longontsteking (waarom je foto's daarom nu goed vindt??) Al heel snel had ze ook de eerste resultaten van het bloedonderzoek: geen mexicaanse griep en geen RSV. "Oei", zei mijn papa, maar hij bedoelde "oef". Na een keertje te aerosollen en wat wachten (hmm, heerlijk dommelen in mama's armen) mochten we naar mijn kamertje. Het was toen 1u. Nadat alles in orde was gebracht mocht ik gaan slapen. Mama bleef bij mij. Ik heb heel flink geslapen vanaf 3u30, daarvoor had ik het veel te benauwd en voelde ik mij helemaal niet lekker. Om 6u kwamen ze me wakker maken voor nog een keertje aerosol. Dat moet nu 6 keer per dag. Maar dat doet eigenlijk wel geweldig veel deugd.

Vandaag heb ik de boel een beetje verder verkend. Heel veel gespeeld tot ik echt moest slapen van mijn mama en papa. Daarna kwam oma nog op bezoek. De dokter zei dat ik waarschijnlijk tot woensdag of donderdag mag blijven. Ik moet eerst 24 uur koortsvrij zijn en ik mag niet meer zo kortademig zijn.

Maar dat lezen jullie de volgende dagen wel.

Slaapwel vanuit mijn bedje in Klina.

Geen opmerkingen: