zaterdag 7 november 2009

Culinair

Mijn vorderingen in het eten van allerlei soorten "voer" hebben jullie hier al uitvoerig kunnen volgen. Maar mijn papa is wel een beetje selectief. OK, meestal eet ik "kindjeseten". En dat smaakt me eigenlijk altijd wel goed.

Maar... wisten jullie dat ik ook al "grotemenseneten" lust? Een voorbeeldje: op feestjes mag ik graag als aperitiefhapje een grissini, een olijf (groene en zwarte), een zongedroogd tomaatje, een stukje gedroogde worst (als mama het niet ziet).

Hoofdgerechten
Nu het weer herfst is: spruitjes bij een lekker stukje wild (maar dat laatste maakt mijn mama niet klaar, "te duur" volgens haar :-$ ) geflankeerd door een stronkje witloof.
Als het een beetje exotischer mag: tegen een goede chinese rijsttafel zeg ik niet nee (nasi, bami, tjoptjoy, balletjes in zoetzuur, kroepoek en vooral: kip met pindasaus!) Babi pangang heb ik niet mogen proeven, te pikant volgens mama, maar wedden dat dat net het lekkerste was en dat ze dat gewoon allemaal zelf wou hebben?
Beperkt budget? Geen probleem, je kan me ook een plezier doen met frietjes (met curryketchup aub) en een bamischijf (maar die pakt papa af).

Als desertje: euhm, pudding? Maar ik lust daarna nog steeds ook gewoon een flesje melk met graantjes bij mijn papa op schoot.

Geen opmerkingen: