vrijdag 11 februari 2011

De eerste keer bis bis

Ik heb jullie al over mijn avonturen op het potje verteld. Pipi doe ik nu al enkele maanden heel flink op mijn potje of op de grote wc. Wat mij op dat moment het leukste lijkt.

Grote boodschap op mijn potje doen, is heel erg eng. Meestal wacht ik totdat ik 's avonds in mijn bedje lig. Veilig met een pampertje aan. Mama en papa vinden dat 's morgens niet zo tof.

Gisteren was mama Matthijs aan het eten geven. En ik moest echt heel erg dringend. "Ga dan snel op het potje pipi doen," zei mama. Dus ikke als een speer naar mijn potje. Even later riep ik heel blij: "Kijk mama, kaka! Mamaha, kaka daan". Mama riep terug dat dat heel flink was, maar geloofde me niet en kwam niet direct kijken. En toen ik bleef aandringen, kwam ze toch. En toen kreeg ik een hele dikke pluim! Ik mocht meteen ook naar papa bellen om het te vertellen en een stickertje kiezen. Nu ja, nadat mama mijn poep had schoon gemaakt. Blijkbaar had ik dat zelf niet helemaal volgens de regels van de kunst gedaan, maar je kan niet alles in 1 keer willen, hè.

Geen opmerkingen: