donderdag 29 juli 2010

Op reis

Ik had jullie vorige week al verteld dat we op reis gingen... naar de zee. Wel, daarstraks zijn we terug thuis gekomen. Na 2,5 dagen aan de zee. Dinsdag zijn we vertrokken, met een omweg langs de gyneacoloog (of hoe mama's dokter ook mag heten). Met broertje/zusje is alles goed, 32 cm lang en zo'n 600g. Ik heb het met mijn eigen oogjes mogen zien. Op één of andere manier kan mama's dokter in mama's buik kijken. Heel bizar.

Daarna zijn we doorgereden naar de zee. Wat is die groot zeg! Eerst alle spullen uit de auto geladen. Papa vond het weer belachelijk veel, maar mama had alles zo goed bedacht, dat we echt alles bij hadden wat we nodig hadden, maar ook niets meer. Na Middelkerkse boterhammetjes zijn we nog een eindje gaan wandelen. En ik mocht in een duwautootje!!! Geweldig appartement heeft Marleen, op het gelijkvloers is er een fietsverhuurwinkel!!! Jippie!!!
Woensdag zijn we met tante Els en nonkel Sven, naar jaarlijkse gewoonte ondertussen, naar Plopsaland geweest. Ik heb Bumba in het echt gezien en het huis waar hij woont. Hij heeft daar dus een echt circus! En kabouter Plop en zijn paddenstoel waren er ook. Verder heb ik in allemaal spannende attracties mogen zitten. Ah ja, mijn mama en papa hadden pech, ze moesten betalen voor mij; ik ben groter dan 85 cm. Maar dat betekende ook dat ik dus in allerlei dingen mocht. Verder heb ik nog met zand en water mogen kliederen toen papa, tante Els en nonkel Sven in een ding dat Splash heet gingen. Een uur hebben ze mogen aanschuiven voor 30 seconden splash... Dan toch liever een uur kliederen. Verder zijn ze nog in allemaal dingen geweest waar mama en ik niet in mochten, omdat ik en broertje/zusje nog te klein zijn.
Mama en papa waren echt trots op mij: geen middagdutje, maar niet vervelend gaan doen en heel flink blijven aanschuiven (ook als het een uur duurde om in de tractors te kunnen), wat niet van alle andere kindjes gezegd kan worden. Kortom, ik heb mij voorbeeldig gedragen.

Vandaag hebben we héél lang uitgeslapen: tot 10u! Maar dat had mama wel verdiend na zo'n vermoeiende dag. Terwijl mama boodschappen voor de patatjes 's middags ging doen, mocht ik samen met papa in bad. Jippie!! En nadien nog naar het strand om met mijn teentjes in het water te lopen. Maar zand doet prikkeprik aan mijn voetjes en zo'n zee is wel heel erg groot met heel veel golven. Bbrrr, toch eng. Na de patatjes hebben we nog alles opgeruimd en ingepakt en konden we eindelijk vertrekken. Pppfff, wat hadden we toch veel spullen mee...

Nu mag ik dus terug in mijn eigen bedje slapen. Ik moet nog flink uitslapen van al die vakantie want het is nog 4 keer naar dromenland vertrekken en dan mag ik terug met de kindjes van Bambi gaan spelen.

IMG_0422

IMG_0425

IMG_0426

IMG_0429

IMG_0423

IMG_0450

IMG_0543

Geen opmerkingen: