dinsdag 13 april 2010

Promotie

Joepie!!!

Ik heb promotie gekregen! Heel deze week mag ik al gaan wennen bij de Peuters. En vanaf volgende week ben ik dan officieel een "Peuter". Behalve op maandag, dan ben ik terug een Kruiper. Maar ja, dat zal ook niet meer voor heel lang zijn.

Maandag mocht ik dus voor het eerst patatjes in mijn nieuwe klasje eten. En in een nieuw bedje slapen. Eentje zonder hekwerk, onder een donsje, zonder slaapzak. De patatjes waren heel lekker. Volgens de menukaart was het spaghetti bolognese. Maar ik moet ze toch nog eens wijsmaken hoe je spaghetti eet: alleen met een vork, zoals de echte Italianen. Nu gaven ze me gisteren ook een mes, tssssss, ... . Volgens Evi moet dat van K&G. We zullen K&G eens op studiereis naar Italie moeten sturen.

We doen ook hele leuke activiteiten bij de Peuters. Zo mogen we kralen aan een ketting rijgen, heel veel buitenspelen, met de nopper en de boerderij spelen, ... Kortom, ik amuseer mij best.

Ik probeer mama nu ook duidelijk te maken dat ik echt wel een grote meid ben. Zo doe ik zelf het kabouterpoortje open, weet ik al waar mijn jas moet hangen en ga ik eerst naar de kapstokken. Als mijn jas uit is, loop ik als een speer naar de schoenenkast. Mama wordt oud, die kan nooit volgen (zij zegt dat ze mijn jas nog moet ophangen, mandje nakijken,...). En als mijn sloefen aan zijn loop ik meteen naar het juiste klasje. Toch handig voor mama hè. Alleen roept zij nog altijd dat ik nog "dag" moet zeggen. Hohoh, doe ik alles al eens heel flink zelf, moet ik ook nog eraan denken om "dag mama" te zeggen.

Geen opmerkingen: