woensdag 31 maart 2010

Mijn mama is helderziende

Herinneren jullie zich nog dat ik een dikke maand geleden ziek was? De zesde kinderziekte (ook wel de 3-dagen-koorts genoemd). “Of heel misschien roodvonk, maar dat zien we over een aantal weken wel…” zei mama toen nog.

Ze had moeten zwijgen! Sinds vrijdag ben ik weeral ziek. Overgeven, koorts, keelpijn, rood kippenvel over heel mijn lijf (vooral op de lekkere warme plekken), hoofdpijn, …
Zondag zei de dokter (diezelfde die mij onderzocht heeft toen ik zo vuurtorenrood zag) dat ik een flinke keelontsteking had. Niets aan te doen, gewoon uitzieken.
Maandag was de koorts al wel weg maar voelde ik mij alles behalve lekker (en dat heeft mama mogen horen :-$). Gisteren was het nog altijd niet beter, dus mocht ik weer naar de dokter. Papa was speciaal vroeger gestopt met werken om mee te kunnen, lief hè.
De kinderarts denkt nu dat ik dus roodvonk heb. Morgenmiddag weten we dat zeker.

Volgens “tinternet” krijgen 1 op de 1.000 kindjes roodvonk. Ik ben dus weer eens bij de gelukkige. :-) Maar kom, het staat weer wel leuk op mijn lijstje…

Hoe kon mama nu weten dat ik roodvonk zou krijgen? Mama, in het vervolg toch maar zwijgen.

Geen opmerkingen: