woensdag 22 oktober 2008

spoed

We zijn nu net terug thuis van een avondje op de spoed. Achteraf bekeken klinkt het wel spectaculair, maar eigenlijk was er geen probleem. Hoe dat komt ? Wel.... Tijdens het afdrogen na mijn badje deze avond heb ik mijn adem ingehouden en ben ik knalrood geworden. Volgens mijn mama had ik ook een heel angstige blik in m'n ogen zo van: 'wat gebeurt er nu met mij ?'. Enfin.... na een dikke minuut en nadat mijn mama mij had op m'n buik had gedraaid ben ik beginnen wenen en zodoende terug aan het ademen geslagen. Omdat m'n mama er niet helemaal gerust in was, heeft ze de spoed van Klina gebeld, die verwezen door naar de huisdokter van wacht, die zei van toch maar langs de spoed te gaan. Tegen die tijd was mijn papa ook thuis en dan zijn we maar naar het uza gereden, daar ken ik het nog....
Na even te wachten kwam dr Dierckx een kijkje nemen. Toen mijn mama het hele verhaal had verteld en de dokter mij van kop tot kleine teen onderzocht had, kwam die tot de conclusie dat er geen sprake was van een groot probleem, hoogstens van een "grote boodschap".
Door het harde persen voor mijn grote boodschap, ben ik waarschijnlijk even vergeten dat ik dan moest blijven ademen. Geen groot probleem, want na een minuutje laat mijn lichaam dan weten dat ik dat weer moet doen, en dan doe ik dat ook wel. En er zijn blijkbaar nog baby's die dat doen. Dat was een hele geruststelling voor mijn mama en papa. Die kunnen nu dus ook gerust gaan slapen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Anne-Marietje,

je papa was toch wel een beetje onder de indruk van je capriolen...zo laat in de avond je dagboek bijwerken nadat het een aantal weken stilletjes is geweest. En je hoeft me niet te vertellen dat er al die tijd niets gebeurt is, ik weet wel beter! Wist je trouwens dat het vandaag de officiƫle knuffeldag is? Dat is wat ik vanavond eens lekker met je ga doen! beloof me dan wel om geen gekke capriolen uit te halen, hoewel, met een lieve lach kan je alles goedmaken.

opa

Anoniem zei

Juffie,

wat hoor ik allemaal..... Je bent men dikke vriendje! vind het wel fijn dat je niet van broccoli houd. Daarentegen "witloof" bekomt je nu nog niet, maar dat leer je wel. Nu we met twee zijn, kunnen we tenminste spartelen bij oma om geen brrr...... te moeten eten.
Zonder br... is het leven zeker zo lekker!
Stug volhouden aub!!

groeten

in cognito